Daří se vám potenciální zákazníky dostat na svůj web, nalákat je na konkrétní zboží, ale k nákupu nakonec stejně nedojde? Ve druhé části našeho článku se podíváme na další nejčastější důvody, kvůli kterým čeští uživatelé nedokončí svůj nákup.

Drahá doprava, cenová přirážka, o které se zákazník dozví až v posledním kroku objednávky nebo příliš složité a zastaralé formuláře. To jsou některé z nejčastějších důvodů, kterým jsme se věnovali v první části našeho článku. Nyní přinášíme další krátká doporučení, nad kterými by se měl každý provozovatel e-shopu zamyslet, aby jeho zákazník neopustil košík ještě před dokončením nákupu.

Příliš komplikovaný nákupní proces

Obchodníci svým potenciálním klientům komplikují nákupní proces různými způsoby a pro 27 % zákazníků je to bohužel dostatečný důvod, proč objednávku opustit. E-shopy se k výrobkům snaží prodat ještě pojištění, nabízí přibalení nějakého toho příslušenství a zeptají se na mnoho nepodstatných informací ještě dřív, než na otázku zda preferujte platbu online nebo třeba dobírku. Výsledkem procesu je paradoxně to, že má zákazník mnohem více času a příležitostí si nákup rozmyslet a z obchodu odejít.

Co s tím? Podle Baymard Institute může běžný velký e-shop (ASOS, Walmart, Wayfair,…) díky zjednodušení a zpřehlednění procesu objednávky zvýšit konverzi až o 35 %. Klíčem tedy je, aby byl proces objednávání co nejjednodušší, nejpřehlednější a aby v rámci něj musely být zadány opravdu jen nezbytné údaje. Ty jsou následující:

1) Celé jméno
2) E-mail
3) Telefon pro kurýra
4) Ulice a číslo popisné, město a PSČ v případě doručení
5) Fakturační adresa pokud není stejná jako doručovací
6) Volba dopravy
7) Volba platby
8) Přihlášení k newsletteru volitelné, lze přesunout na stránku s poděkováním za nákup.

TIP!
Zjednodušte zákazníkům výběr té nejvhodnějš platební metody díky možnosti odložené platby.

Nedostatečná důvěra a pochybné zabezpečení

Důvěra je (nejen) v e-commerce naprosto klíčovým prvkem a jedná se o komoditu, bez které nelze uspět. První dojem hraje důležitou roli všude a nejinak je tomu i u e-shopů. Víc než 90 % potenciálních zákazníků se přitom zaměří v první řadě na grafiku a její přívětivost a pro 18 % návštěvníků je vzhled webu důvodem, proč nedokončit nákup. Pokud se návštěvník na webu necítí dobře, neváhá a jednoduše odejde jinam.

Pěkné a intuitivní grafické rozhraní e-shopu (tzv. user experience – UX) založené na pochopení návyků nakupujících je velmi důležité a pomáhá v lidech vzbudit důvěru a chuť na daném webu nakoupit. Příjemný uživatelský zážitek spojený s nakupováním je zároveň klíčem k loajalitě a zákazníky často pobídne, aby se na váš e-shop vraceli.

bezpečnost na internetu
Dopřejte zákazníkovi jistotu bezpečí.

Kromě dobře stavěného webu je velmi důležitým faktorem důvěry také zabezpečení v podobě SSL šifrování, jehož přítomnost značí ikonka zámku v adresním řádku. Uživatelé si zvykli na to, že bezpečné internetové stránky tuto ikonu mají. Moderní prohlížeče jako Google Chrome již navíc ukazují varování, pokud se nacházíte na webu, který nemá platný SSL certifikát a běží tedy na nezabezpečeném protokolu http. Pokud váš e-shop takové šifrování postrádá, i to může být důvodem, kvůli kterému vám dá zákazník košem.

TIP!
Slyšeli jste o druhé evropské směrnici PSD2? Zjistětě víc o povinné ochraně spotřebitelů.

Ve chvíli, kdy se klient rozhodne zadat svoje platební informace, je dobré ho informovat, že připojení je šifrované. Zákazníci si potřebují být jistí, že je nikdo nepodvede a nepřijdou například o své citlivé údaje. Klíčové je rovněž využívat platební řešení od důvěryhodných poskytovatelů, zákazníci nechtějí vypisovat číslo při platbě kartou jen tak někam.

Shrnutí

  1. Udělejte proces objednávky co nejjednodušší a na pár kroků. Čím rychleji dojde zákazník od košíku k jejímu potvrzení, tím spíše u vás bude nakupovat i opakovaně. Trendem jsou platby „na klik“.
  2. Dbejte na UX e-shopu. Přehledné uživatelské rozhraní, v rámci kterého nákup zabere jen chvilku, vám dokáže zajistit zákazníky, kteří se budou rádi vracet.
  3. Zajistěte si platný bezpečnostní certifikát a kvalitní nabídku platebních metod. Spolupráce s důvěryhodnými poskytovateli těchto služeb se vyplatí.

Hodnocení článku:

(2 hlasů, průměrné hodnocení: 5.00 z 5 )
Loading...

Témata:

Komentáře:

Sledovat
Chci být informován o:
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
Ukázat všechny komentáře
0
Napište nám prosím do diskuze váš názor.x