Dobírka

Opouštění košíku stojí české e-shopy miliardy ročně – část 1/2

Daří se vám potenciální zákazníky dostat na svůj web, nalákat je na konkrétní zboží, ale k nákupu nakonec stejně nedojde? Nejste v tom sami. Opuštěním košíku končí zhruba 60–70 % všech objednávek v českých e-shopech. V roce 2019 jejich obrat dosáhl 161 miliard korun, tedy jen za loňský rok takto „přišly“ minimálně o 240 miliard korun.

Odložená platba pomáhá minimalizovat kontakt během mimořádné situace

Zatímco velká část kamenných obchodů byla kvůli bezpečnostním nařízením v Česku nucena dočasně zavřít, e-shopy nebo služby, které se specializují na rozvoz potravin, i nadále fungují. Provozovatelé ale často museli přistoupit k opatřením, jejichž cílem je eliminovat mezilidský kontakt. Krizová pravidla se dotkla i způsobů platby nebo doručení. Většina internetových obchodů nyní akceptuje pouze platbu předem a nezasílá zboží na dobírku. V této situaci může obchodníkům pomoci i odložená platba.

Noví zákazníci a minimální riziko. Proč by váš e-shop měl nabízet odloženou platbu?

Když pro vás píšeme o odložené platbě, obvykle předpokládáme, že ji budete využívat z pozice nakupujícího. Ale co když stojíte na druhé straně pomyslné barikády – provozujete e-shop a uvažujete o tom, že by vaši zákazníci tuto službu ocenili? Proto se dnes zaměříme na to, co vám odložená platba může přinést a jak (ne)komplikovaná je její implementace.

Dobírka, nebo platba předem? Zkombinujte výhody obou platebních metod

Dobírka byla pro Čechy, kteří nakupují na internetu, dlouhé roky nejoblíbenější platební metodou. V poslední době ji ale vytlačují modernější způsoby úhrady zboží. Protože zabezpečení plateb na internetu neustále stoupá, přibývá lidí, kteří za nákupy bez obav platí předem. Bude v budoucnu pro dobírku na trhu místo, nebo se s ní budete muset definitivně rozloučit?

Bitnami