Srovnání platebních bran

Jak vybrat tu nejlepší pro svůj e-shop
Žádný internetový obchod se v současnosti neobejde bez široké škály možností platebních metod. Díky jejich různorodosti vyjdete vstříc jednotlivým cílovým skupinám a zpečetíte jejich spokojenost s nákupem u vás v e-shopu. Zdaleka nejpohodlnějším a čím dál tím oblíbenějším způsobem placení je mezi zákazníky bezesporu online platba kartou.
Při výběru platební brány je důležité nedívat se pouze na to, jestli je zdarma, ale vzít v potaz veškeré služby a modifikace, které brána nabízí. Vybírejte také podle toho, jaké funkce v rámci svého e-shopu využijete, protože ne vždy je třeba platit za nadstandardní služby, které vaši zákazníci ani vy nevyužíváte.

Co je to platební brána a jak to funguje?

Platební brána umožňuje zaplatit zákazníkům zboží pohodlně za pár sekund. Výhodou pro e-shopy je, že v rámci platební brány mohou nabídnout online placení všem, bez ohledu na to, jakou banku či kartu mají.
V košíku zákazníci jednoduše zvolí např. metodu online platba kartou a budou přesměrováni na platební bránu poskytovatele, kterého jste vybrali. Zde zadají číslo, datum expirace a bezpečnostní kód karty. Následně mohou projít SMS ověřením 3D Secure a služba je vrátí zpět do vašeho obchodu.
To, co hraje v dnešní e-commerce sféře hlavní roli, je rychlost, s jakou zákazník své zboží dostane. A protože je zvyklý na čím dál tím rychlejší doručení, bude jej požadovat i od vás. Výhodou platební brány je to, že hned potom, co zákazník zboží zaplatí, vám přijde potvrzení. Můžete tak zboží expedovat okamžitě, peníze za nákup vám od zprostředkovatele platební brány přijdou do několika dnů.

Srovnání platebních bran

Aktuálně můžete v Česku vybírat z celkem 13 větších a zavedených poskytovatelů platebních bran. Jejich cena se obecně liší podle toho, jaký máte obrat. Někteří poskytovatelé mají ceník transparentní, někteří jej uvádějí pouze na vyžádání podle údajů o vaší firmě.
Platební bránaCenaVýhodyNevýhody
GoPayMalý obrat (do 15 000 Kč)Implementace brányZdarma+ pohodlná implementace, přehledná dokumentace i nápověda
+ nabízí širokou škálu platebních metod
+ notifikace o stavu platby i pokud uživatel zavře prohlížeč dříve
+ možnost mobilní brány
+ vysoké zabezpečení (3D Secure, SSL certifikáty, PCI DSS Level 1)
+ responzivní design
- vyšší cena za transakce
- vedení brány zdarma pouze při měsíčním obratu do 15 000 Kč
Vedení brány190 Kč / měsíc
Poplatek za transakci2,2 % + 3 Kč
Vyúčtování a bankovní převod10 Kč
Velký obrat (více než 15 000 Kč)Implementace brányZdarma
Vedení brányZdarma
Poplatek za transakci0,9% až 2.2% + 3 Kč (podle obratu)
Vyúčtování a bankovní převodGoPay
ČSOBImplementace brány1890 Kč+ možnost vizuální personalizace brány
+ podpora digitální peněženky
+ podpora až 4 měn
+ vysoké zabezpečení (3D Secure, SSL certifikáty i PCI DSS Level 1)
+ online dokumentace na GitHub
+ responzivní design
- pro využití ceny za platby nutnost zřízení podnikatelského účtu u ČSOB
- chybějící funkce notifikací
- nenabízí mobilní bránu
Vedení brány99 Kč / měsíc
Poplatek za transakci0,99 % + 0,50 Kč *
* výše poplatku za transakce se odvíjí od obratu obchodu, výše uvedené ceny platí pro balíček Start
PayUNa vyžádání+ široká škála platebních metod
+ široká škála podporovaných jazyků
+ vysoké zabezpečení (3D Secure, SSL certifikáty i PCI DSS level1)
+ responzivní design
- bez propojení na EET
- nelze přizpůsobit vzhled
ComGateMalý obratImplementace brány2 490 Kč+ podpora platebních karet i platebních tlačítek pro expresní převod u konkrétní banky
+ rychlá zákaznická podpora
+ dobré zabezpečení (3D Secure, SSL certifikáty)
+ responzivní design
- absence zákaznické podpory pro nakupující
Vedení brány149 Kč / měsíc
Poplatek za transakci0,99 % + 3 Kč
Velký obratImplementace brányZdarma
Vedení brány99 Kč / měsíc
Poplatek za transakci0,89% + 1.5 Kč
The PayMalý obratImplementace brány2 490 Kč+ automatické rozpoznání jazyka a přeložení brány
+ přizpůsobení vzhledu
+ responzivní design
+ zákaznická podpora pro obchodníky i zákazníky
- nepodporuje platby elektronickou peněženkou
Vedení brányZdarma (pokud překročíte 50 000 Kč za měsíc)
Poplatek za transakci1,99 % + 2 Kč
Velký obratImplementace brányZdarma
Vedení brányZdarma (pokud překročíte 75 000 Kč za měsíc)
Poplatek za transakci0,99 % + 2 Kč
GP webpayNa vyžádání+ široká škála podporovaných jazyků
+ lze přizpůsobit vzhled
+ umožňuje opakované platby a zapamatování si karty
+ vysoké zabezpečení (3D Secure, SSL certifikáty, PCI DSS Level 1)
+ responzivní design
- bez propojení na EET
- není možné vyzkoušet na testovacím e-shopu
- pouze online platba kartou nebo Masterpass, nenabízí platební tlačítka a bankovní převod
PaysImplementace brányZdarma+ podpora více způsobů platby včetně elektronické peněženky, QR platby a dalších
+ poplatky za transakci mohou platit zákazníci, nikoli prodejce
+ dobré zabezpečení (3D Secure, SSL certifikáty)
+ responzivní design
- nelze přizpůsobit vzhled
- neposkytuje mobilní bránu
- zákaznická podpora pouze pro obchodníky
- platby vypořádává pouze v českých korunách
Vedení brányZdarma
Poplatek za transakci1 Kč + 1,5 % (pokud je obrat vyšší než 10 000 Kč)
Poplatek za převod tržeb39 Kč
W-platbaNa vyžádání+ nabízí opakované platby
+ zákaznická podpora pro nakupující i pro obchodníky
+ dobré zabezpečení (3D Secure, SSL certifikáty)
- nemá responzivní design
- neposkytuje mobilní bránu
- nelze si přizpůsobit vzhled brány
- časově omezená podpora (pouze všední dny 8:00-16:00)
Raiffeisen bankNa vyžádání+ vysoké zabezpečení (3D Secure, SSL certifikáty i PCI DSS Level 1)
+ responzivní design
- bez propojení na EET
- bez zákaznické podpory pro nakupující
- pro využívání nutný účet u Raiffeisen bank
Unicredit BankNa vyžádání+ responzivní design
+ vysoké zabezpečení (3D Secure, SSL certifikáty i PCI DSS Level 1)
+ podporuje zapamatování karty i opakované platby
- pro využívání nutný účet u Unicredit Bank
- nepodporuje elektronické peněženky, platební tlačítka ani jiné alternativní metody
- neposkytuje mobilní bránu
- zákaznická podpora pouze pro prodejce
Česká spořitelnaNa vyžádání+ podpora platebních tlačítek
+ vysoké zabezpečení (3D Secure, SSL certifikáty i PCI DSS Level 1)
+ responzivní design
+ platby až ve čtyřech měnách
- neumožňuje přizpůsobit vzhled
- neposkytuje mobilní bránu
- zákaznická podpora pouze pro prodejce
Komerční bankaNa vyžádání+ podpora bankovních tlačítek
+ vysoké zabezpečení (3D Secure, SSL certifikáty i PCI DSS Level 1)
+ responzivní design
- pro využívání brány nutný podnikatelský účet KB
Fio bankaVedení brányZdarma+ vysoké zabezpečení (3D Secure, SSL Certifikáty i PCI DSS Level 1)
+ propojení na EET
+ responzivní design
+ technická podpora 24/7
- platební tlačítko pouze pro Fio banku
- neposkytuje mobilní bránu
- nelze přizpůsobit vzhled
- platby pouze v české měně
- zákaznická podpora pouze pro prodejce
Ostatní ceny na vyžádání

Jakou platební bránu vybrat?

Při výběru platební brány je důležité nedívat se pouze na to, jestli je zdarma, ale vzít v potaz veškeré služby a modifikace, které brána nabízí. Vybírejte také podle toho, jaké funkce v rámci svého e-shopu využijete, protože ne vždy je třeba platit za nadstandardní služby, které vaši zákazníci ani vy nevyužíváte.
Prioritou by měla být kvalitní zákaznická podpora, vysoké zabezpečení i responzivní design a vzhledem k tomu, že se internetové nákupy pomalu začínají přesouvat do mobilních zařízení, také mobilní brána. Budoucí starosti si také ušetříte, pokud bude vybraná brána podporovat více platebních metod. Vyhnete se tak implementování doplňků navíc.

Nakoupit nyní, zaplatit později

Kromě okamžité rychlé platby dnes také velká část lidí ocení to, že za zboží mohou zaplatit až poté, co jej drží v ruce. Někteří zákazníci jsou opatrní a nechtějí za produkt platit, dokud nemají jistotu, že jim dorazí v pořádku. Jiní lidé mohou být ve finančně náročné situaci a zaplatit větší částku zkrátka hned nemohou.
Svým zákazníkům v takovém případě můžete nabídnout nákup na splátky. Tím si získáte větší část zákazníků, na druhou stranu si přiděláte více práce. Zajištění nákupu na splátky vyžaduje především zpočátku větší investici času. Je nutné se věnovat další komunikaci se zákazníkem i s případným bankovním partnerem, který vám, respektive vašim zákazníkům, tyto služby zprostředkovává.
Abyste vyšli této skupině vstříc a nezatížili své podnikání procesy navíc, vyzkoušejte odloženou platbu MALL Pay. Jedná se o implementaci jednoduchého tlačítka, které zákazníkovi umožní nakoupit zboží ihned a zaplatit jej do 14 dní. Vy nemáte žádné starosti navíc, protože o celý proces se vždy stará MALL Pay, a zákazníci mohou nakupovat bez omezení.