Srovnání platebních bran

Jak vybrat tu nejlepší platební bránu pro svůj e-shop? Nestačí sledovat pouze cenu za transakci. Platba je důležitý krok v nákupním procesu, který výrazně ovlivňuje zákaznickou zkušenost. Zaměřte se proto i na bezpečnost, responzivitu a kvalitní zákaznickou podporu. Porovnejte s námi nejznámější platební brány a vyberte si tu pravou.

Vyzkoušet Skip Pay
Rozcestník
  • Platební brány
  • Co je to platební brána a jak to funguje
  • Platební brána pro WordPress
  • Srovnání platebních bran
    • ČSOB
    • GP webpay
    • GoPay
    • Comgate
    • ThePay
    • Česká spořitelna
    • Stripe
    • Barion
    • Komerční banka
    • UniCredit bank
    • Raiffeisen bank
    • Fio banka
    • PayU
    • Pays
  • Platební brány od tuzemských bank
  • Jakou platební bránu vybrat
  • Nakoupit nyní, zaplatit později

Platební brány

Žádný internetový obchod se v současnosti neobejde bez široké škály možností platebních metod. Díky jejich různorodosti vyjdete vstříc jednotlivým cílovým skupinám a zpečetíte jejich spokojenost s nákupem u vás v e-shopu. Zdaleka nejpohodlnějším a čím dál tím oblíbenějším způsobem placení je mezi zákazníky bezesporu online platba kartou.

Při výběru platební brány je důležité nedívat se pouze na to, jestli je zdarma, ale vzít v potaz veškeré služby a modifikace, které brána nabízí. Vybírejte také podle toho, jaké funkce v rámci svého e-shopu využijete, protože ne vždy je třeba platit za nadstandardní služby, které vaši zákazníci ani vy nevyužíváte.

Co je to platební brána a jak to funguje

Platební brána umožňuje zaplatit zákazníkům zboží pohodlně za pár sekund. Výhodou pro e-shopy je, že v rámci platební brány mohou nabídnout online placení všem, bez ohledu na to, jakou banku či kartu mají.

Co je to platební brána a jak to funguje

V košíku zákazníci jednoduše zvolí např. metodu online platba kartou a budou přesměrováni na platební bránu poskytovatele, kterého jste vybrali. Zde zadají číslo, datum expirace a bezpečnostní kód karty. Následně mohou projít SMS ověřením 3D Secure a služba je vrátí zpět do vašeho obchodu.

To, co hraje v dnešní e-commerce sféře hlavní roli, je rychlost, s jakou zákazník své zboží dostane. A protože je zvyklý na čím dál tím rychlejší doručení, bude jej požadovat i od vás. Výhodou platební brány je to, že hned potom, co zákazník zboží zaplatí, vám přijde potvrzení. Můžete tak zboží expedovat okamžitě, peníze za nákup vám od zprostředkovatele platební brány přijdou do několika dnů.

Platební brána pro WordPress

Pokud váš e-shop stojí na open source platformě WordPress, může být integrace platební brány oříšek. Vhodným řešením je například celosvětově populární plugin WooCommerce, který pomáhá se správou e-shopu bez jakýchkoliv složitostí a nutností úprav ve zdrojovém kódu. S WooCommerce platební bránu do e-shopu integrujete zdarma a na pár kliknutí.

Srovnání platebních bran

Aktuálně můžete v Česku vybírat z celkem 13 větších a zavedených poskytovatelů platebních bran. Jejich cena se obecně liší podle toho, jaký máte obrat. Někteří poskytovatelé mají ceník transparentní, někteří jej uvádějí pouze na vyžádání podle údajů o vaší firmě.

Do srovnání jsme zařadili nejspolehlivější platební brány v tuzemsku, které se mezi sebou výrazně liší jak paletou poskytovaných služeb, tak zabezpečením. Pro každý e-shop jsou přitom klíčová jiná kritéria. Pro malé e-shopy to může být výše poplatku za jednu transakci, pro ty větší zase třeba platby v zahraničních měnách. A co se obecně vyplatí zvážit při výběru nejlepší platební brány?

  • Jaká je reálná cena za provoz platební brány.
  • Jaké jsou dostupné platební metody: platební karty, platební tlačítka bank v ČR či na Slovensku.
  • V jakých měnách potřebujete přijímat platby.
  • Ověřte si, zda platební brána podporuje Shoptet či jinou platformu, na které provozujete e-shop.

ČSOB

Dříve ČSOB nabízela řešení pro e-shopy přes GP webpay, dnes má však v nabídce již vlastní platební bránu, která zprostředkovává platby v českých korunách, eurech, americkém dolaru nebo britské libře. Vedle tradičních platebních metod umožňuje také platbu přes Skip Pay. Vyúčtování může být buď denní, nebo měsíční, v obou případech je ale podmínkou mít účet vedený u ČSOB.

Výhody ČSOB

  1. Podpora digitální peněženky, a až 4 měn
  2. Vysoké zabezpečení (3D Secure, SSL certifikáty i PCI DSS Level 1)
  3. Online dokumentace na GitHub

Nevýhody ČSOB

  1. Pro využití ceny za platby nutnost zřízení podnikatelského účtu u ČSOB
  2. Chybějící funkce notifikací
  3. Vyšší registrační poplatek
ČSOBSlužbaCena
Obrat do 50 tis. Kč*Implementace1890 Kč
Vedení brány99 Kč/měsíc
Poplatek0,37 % + 0,50 Kč
* Při obratu nad 50 tis. ceny podle individuální nabídky

GP webpay

Platební brána GP webpay má zázemí v USA, vlastní pobočku zřídila ale také přímo v České republice. Umožňuje tak přijímat platby nejen v českých korunách, ale mimo jiné také v eurech, amerických dolarech či maďarských forintech a polských zlotých. Podporuje elektronickou peněženku Google Pay a zasílání plateb na účet obchodníka umožňuje v měsíční či denní frekvenci. Nechybí ani nástroje pro automatizaci plateb či možnost optimalizace uživatelského rozhraní. Nevýhodou pro někoho může být absence bankovních tlačítek českých bank s výjimkou České spořitelny.

Výhody GP webpay

  1. Podpora digitální peněženky, a až 4 měn

Nevýhody GP webpay

  1. Pro využití ceny za platby nutnost zřízení podnikatelského účtu u ČSOB
GP webpaySlužbaCena
Na vyžádáníNa vyžádání

GoPay

GoPay je největší platební brána českého původu. Funguje ve dvanácti jazykových mutacích a je tak ideální zejména pro ty, kteří chtějí expandovat na zahraniční trhy. GoPay platbu je navíc možné provádět v 9 měnách, a to včetně bitcoinu. Výhodou je také možnost nastavení měsíční, týdenní či denní frekvence zasílání peněz z platební brány na účet obchodníka. Pro menší e-shopy s obratem do 15 000 korun však mohou GoPay poplatky představovat větší část marže.

Jak funguje GoPay?

Jak funguje GoPay? Zákazník jednoduše vybere platební metodu a je automaticky přesměrován na platební bránu, v jejímž rozhraní vyplní údaje z platební karty – tedy číslo karty, datum platnosti a CVC kód z její zadní strany. Následně platbu potvrdí a GoPay odesílá transakci do autorizačního centra, které ověří zadané platební údaje a dostatek finančních prostředků na kartě. Pokud je vše v pořádku, platba je schválena, systém pošle zákazníkovi e-mail s potvrzením o zaplacení a obchodníkovi notifikaci o přijaté platbě.

Výhody GoPay

  1. Pohodlná implementace, přehledná dokumentace i nápověda
  2. Nabízí širokou škálu platebních metod
  3. Notifikace o stavu platby i pokud uživatel zavře prohlížeč dříve
  4. Možnost mobilní brány
  5. Vysoké zabezpečení (3D Secure, SSL certifikáty, PCI DSS Level 1)
  6. Responzivní design

Nevýhody GoPay

  1. vyšší cena za transakce
GoPaySlužbaCena
Obrat do 15 tis. KčImplementace0,65 % + 0,7 Kč
Vedení brány1,95 % + 0,7 Kč
Poplatek za transakci2,55 % + 3 Kč
Vyúčtování a bankovní převod3,20 % + 3 Kč
Obrat nad 15 tis. KčImplementace0 Kč
Vedení brány0 Kč
Poplatek za transakci0,9% - 1,7 % + 3 Kč (podle obratu)
Vyúčtování a bankovní převod10 Kč

Comgate

Comgate je ryze česká platforma s více než 20letou historií. Z hlediska rozsahu služeb v poměru k ceně je to nejlevnější platební brána s veřejným ceníkem. Vedle online plateb zajišťuje také platební terminály nebo skladovou logistiku pro menší e-shopy. Samozřejmostí jsou platby přes elektronické peněženky Apple Pay a Google Pay, jež u českých zákazníků rostou na oblibě. Provedené transakce připisuje obchodníkům na účet každý den.

Comgate platební brána má na výběr tři tarify - Start, Easy a Profi. Tarif Start je na 6 měsíců zdarma při transakcích do 50 000 Kč a po uplynutí této doby dle tarifu Easy. Pro srovnání tarifu Easy a Profi se podívejte na následující tabulku.

Výhody Comgate

  1. Poplatek za zřízení kontokorentu
  2. Měsíční paušální poplatek (poplatek za vedení kontokorentu)
  3. Poplatek za přečerpání zůstatku (když překročíte svůj limit)
  4. Poplatek za každou transakci provedenou během doby užívání kontokorentu - obvykle pouze na vyžádání

Nevýhody Comgate

  1. časově omezená podpora (pouze všední dny 8:00-20:00)
ComgateSlužbaEasyProfi
Platební karty Visa, Mastercard včetně Google Pay a Apple PayDebetní a kreditní spotřebitelské vydané v EU0,9 % + 1 Kč0,65 % + 0,7 Kč
Podnikatelské a ostatní vydané v EU0,9 % + 1 Kč1,95 % + 0,7 Kč
Debetní a kreditní spotřebitelské vydané mimo EU0,9 % + 1 Kč1,95 % + 0,7 Kč
Podnikatelské a ostatní vydané mimo EU0,9 % + 1 Kč3,20 % + 3 Kč
Nákup ihned, platba pozdějiOdložené platby - Twisto, Skip Pay, PlatímPak0,9 % + 1 Kč0,39 % + 0 Kč
Platby na tři splátky - Twisto, Skip Pay0,9 % + 1 Kč1,89 % + 0 Kč
Platby na splátky - Cofidis0,9 % + 1 Kč0 % + 0 Kč
Ostatní poplatkyProvoz platební brány, měsíční poplatekzdarma nebo 100 Kčzdarma nebo 200 Kč
Zřízení brányzdarmazdarma

ThePay

ThePay je platební brána původem z Jihlavy, která zprostředkovává tuzemským e-shopům platby od roku 2011. Výhodou je však možnost připsání plateb na účet v denní, týdenní, 14denní či měsíční frekvenci. Zákazníci také oceňují šikovné funkce, jako je například platba přes QR kód, zapamatování karty nebo jednoduchá implementace platební brány.

Výhody ThePay

  1. Automatické rozpoznání jazyka a přeložení brán
  2. Přizpůsobení vzhledu
  3. Zákaznická podpora pro obchodníky i zákazníky
  4. Elektronické peněženky Apple Pay a Google Pay
  5. Účty v CZK, EUR, USD, GBP, HUF, PLN, RON, BGN a HRK
ThePaySlužbaCena
Obrat do 250 tis. Kč*Implementace0,65 % + 0,7 Kč
Vedení brány1,95 % + 0,7 Kč
Poplatek za transakci0,99 % + 0 Kč
Obrat nad 250 tis. Kč*Implementace0 Kč
Vedení brány0 Kč
Poplatek za transakci0,89 % + 0 Kč
Obrat nad 1 mil. Kč*Implementace0 Kč
Vedení brány0 Kč

Česká spořitelna

Česká spořitelna rovněž poskytuje službu pro přijímání plateb na internetu ve spolupráci s Global Payments. Peníze z karetních transakcí jsou obvykle připsány na účet následující pracovní den, výhodou je také snadná implementace platební brány a technická podpora od České spořitelny. Česká spořitelna k této službě nabízí také funkci FastPay, díky které zákazník při opakovaném nákupu u stejného prodejce při platbě zadává pouze ověřovací kód (CV2/CVV2).

Výhody Česká spořitelna

  1. Podpora platebních tlačítek

Nevýhody Česká spořitelna

  1. Zákaznická podpora pouze pro prodejce
Česká spořitelnaSlužbaCena
Na vyžádáníNa vyžádání

Stripe

Stripe je americká platforma, která je v Česku přístupná teprve od roku 2020. Nabízí rychlé a jednoduché řešení pro platby kartou, podporuje elektronické peněženky Google Pay i Apple Pay. Prozatímní nevýhodou je, že potvrzující e-maily o platbách nejsou lokalizovány pro Českou republiku a také absence podpory českých platforem, jako jsou Shoptet, Eshop-rychle nebo ShopSystem. Na druhou stranu Stripe nabízí podporu pro širokou škálu open source platforem, ať už pro populární WordPress, WooCommerce plugin nebo Prestashop.

Výhody Stripe

  1. Jednoduchá implementace
  2. Možnost vizuální personalizace brány
  3. Kompatibilita s open source systémy pro e-shopy
  4. Podpora elektronických peněženek

Nevýhody Stripe

  1. Nepodporuje české e-shop platformy
  2. Web ani podpora zatím nejsou v češtině
  3. Nepodporuje české e-shop platformy
StripeSlužbaCena
Implementace0 Kč
Vedení brány0 Kč
Poplatek za převod tržeb1,5 % - 2,9 % + 6,5 Kč
Vyúčtování a bankovní převod9 Kč

Barion

Platební brána Barion nabízí širokou škálu služeb, jako je například možnost integrace brány do mobilní aplikace či C2C platby. Zákazníci také oceňují nulové fixní poplatky za transakce, možnost předautorizované platby nebo vysoké zabezpečení transakcí. Nicméně pokud se e-shop orientuje na produkty jako například tabák, alkohol či elektronické cigarety, existuje vysoká šance, že Barion žádost o platební bránu neschválí.

Výhody Barion

  1. Vysoké zabezpečení transakcí (kontrola více než 60 parametrů u každé transakce)
  2. Možnost integrace do mobilní aplikace
  3. Podpora C2C či tokenových plateb ve 4 různých měnách
  4. Rychlá a snadná integrace

Nevýhody Barion

  1. Chybí možnost platby mobilem a bankovním převodem
  2. Vyšší poplatky za převod peněz na účet
BarionSlužbaCena
Implementace0 Kč
Vedení brány0 Kč
Poplatek za převod tržeb0,5 - 1,5 % (dle tarifu)
Vyúčtování a bankovní převod5 Kč (dle měny)

Komerční banka

Global Payments zastřešuje službu platební brány také pro Komerční banku. Stálí zákazníci e-shopu ocení funkce FastPay či tzv. push platby neboli platby přes odkaz, které se hodí ve chvílích, kdy se jim nepodařilo dokončit prvotní platbu, ať už z důvodu nedostatku peněz na účtu, nebo nízkého limitu pro internetové platby na kartě.

Výhody Komerční banky

  1. Podpora bankovních tlačítek
  2. Vysoké zabezpečení (3D Secure, SSL certifikáty i PCI DSS Level 1)

Nevýhody Komerční banky

  1. Pro využívání brány nutný podnikatelský účet KB
Komerční bankaSlužbaCena
Implementace0 Kč
Vedení brány0 Kč
Poplatek za převod tržeb0,6 % - 1,7 % + 3 Kč (podle obratu)

UniCredit bank

Platební bránu pro UniCredit Bank provozuje americká společnost Global Payments, pod níž spadá výše popsaná platební brána GP webpay. Výhodou je snadná implementace platební brány do e-shopu, rychlé připsání tržeb na účet a kvalitní zabezpečení karetních transakcí.

Výhody Unicredit bank

  1. Podporuje zapamatování karty i opakované platby

Nevýhody Unicredit bank

  1. Nepodporuje elektronické peněženky, platební tlačítka ani jiné alternativní metody
UniCredit bankSlužbaCena
Na vyžádáníNa vyžádání

Raiffeisen bank

Raiffeisenbank nabízí službu ePlatby, která e-shopům zprostředkovává příjem online plateb přes platební tlačítko. Není přitom nutná instalace žádného softwaru, podmínkou však je mít firemní účet vedený u Raiffeisenbank. Transakce jsou pak obchodníkovi připsány na účet během jednoho pracovního dne.

Výhody Raiffeisen bank

  1. Vysoké zabezpečení (3D Secure, SSL certifikáty i PCI DSS Level 1)

Nevýhody Raiffeisen bank

  1. Platební bránu poskytuje GP Webpay
Raiffeisen bankSlužbaCena
Na vyžádáníNa vyžádání

Fio banka

Fio banka nabízí svým klientům zdarma nejen provoz Fio platební brány, ale také vedení podnikatelského účtu k tomu. Výhodou je opět snadná implementace, propojení s firemním účtem nebo nepřetržitá technická podpora. Informace o zabezpečení či doplňkových službách banka nemá veřejně dostupné.

Výhody Fio banky

  1. Podpora placení ApplePay i GooglePay
  2. Technická podpora 24/7

Nevýhody Fio banky

  1. Platební tlačítko pouze pro Fio banku
  2. Zákaznická podpora pouze pro prodejce
Fio bankaSlužbaCena
Vedení brány0 Kč
Ostatní službyNa vyžádání

PayU

Výhody PayU

  1. Vysoké zabezpečení (3D Secure, SSL certifikáty i PCI DSS level1)

Nevýhody PayU

  1. Nezveřejněný kompletní ceník
PayUSlužbaCena
Na vyžádáníNa vyžádání

PayU používá přes 160 000 obchodníků v 18 zemích od Asie až po Jižní Ameriku, je tedy ideální pro rostoucí e-shopy, které expandují na zahraniční trhy. Tato platforma podporuje platby v několika měnách a obchodníkům je na účet připisuje každý den. Ceník služeb však nemá zveřejněný a jednotlivé služby nejsou na webových stránkách příliš detailně popsány.

Pays

Platební brána Pays je vhodná zejména pro mladé e-shopy, které ocení snadnou implementaci i platbu nebo nulové paušální poplatky. Pays sice nenabízí platbu přes platební tlačítka, podporuje ale platbu přes QR kódy nebo elektronické peněženky Apple Pay, Google Pay a PayPal. Od ostatních platforem se liší zejména tím, že poplatek za zprostředkování platby neplatí e-shop, ale přímo zákazník.

Výhody Pays

  1. Podpora více způsobů platby včetně elektronické peněženky, QR platby a dalších
  2. Poplatky za transakci mohou platit zákazníci, nikoli prodejce
  3. Dobré zabezpečení (3D Secure, SSL certifikáty)

Nevýhody Pays

  1. Přizpůsobení vzhledu
PaysSlužbaCena
Obrat 50 - 100 tis. KčImplementace600 Kč
Vedení brány0 Kč
Poplatek za převod tržeb1,5 % + 1 Kč*
Vyúčtování a bankovní převod0-39 Kč
* Při nižším/vyšším obratu platí individuální cenový tarif

Platební brány od tuzemských bank

Platební brány od tuzemských bank jsou navrženy tak, aby vyhověly specifickým potřebám českého trhu, a zároveň zaručovaly vysoký standard bezpečnosti a důvěryhodnosti. Vybírat můžete z platebních bran od těchto bank:

  • Raiffeisenbank
  • UniCredit Bank
  • Česká spořitelna
  • Komerční banka
  • Fio banka

Jakou platební bránu vybrat

Při výběru platební brány je důležité nedívat se pouze na to, jestli je zdarma, ale vzít v potaz veškeré služby a modifikace, které brána nabízí. Vybírejte také podle toho, jaké funkce v rámci svého e-shopu využijete, protože ne vždy je třeba platit za nadstandardní služby, které vaši zákazníci ani vy nevyužíváte.

Prioritou by měla být kvalitní zákaznická podpora, vysoké zabezpečení i responzivní design a vzhledem k tomu, že se internetové nákupy pomalu začínají přesouvat do mobilních zařízení, také mobilní brána. Budoucí starosti si také ušetříte, pokud bude vybraná brána podporovat více platebních metod. Vyhnete se tak implementování doplňků navíc.

Nakoupit nyní, zaplatit později

Kromě okamžité rychlé platby dnes také velká část lidí ocení to, že za zboží mohou zaplatit až poté, co jej drží v ruce. Někteří zákazníci jsou opatrní a nechtějí za produkt platit, dokud nemají jistotu, že jim dorazí v pořádku. Jiní lidé mohou být ve finančně náročné situaci a zaplatit větší částku zkrátka hned nemohou.

Svým zákazníkům v takovém případě můžete nabídnout nákup na splátky. Tím si získáte větší část zákazníků, na druhou stranu si přiděláte více práce. Zajištění nákupu na splátky vyžaduje především zpočátku větší investici času. Je nutné se věnovat další komunikaci se zákazníkem i s případným bankovním partnerem, který vám, respektive vašim zákazníkům, tyto služby zprostředkovává.

Abyste vyšli této skupině vstříc a nezatížili své podnikání procesy navíc, vyzkoušejte odloženou platbu Skip Pay. Jedná se o implementaci jednoduchého tlačítka, které zákazníkovi umožní nakoupit zboží ihned a zaplatit jej do 30 dní. Vy nemáte žádné starosti navíc, protože o celý proces se vždy stará Skip Pay, a zákazníci mohou nakupovat bez omezení.

Více informacích o Skip Pay