Fintech MALL Pay se plně integroval do platební brány ČSOB, jeho odloženku bude moci využít až tisíc e-shopů

04.02.2020

MALL Pay, společný fintech retailové skupiny MALL Group a banky ČSOB, dokončil plnou integraci do platební brány ČSOB. Ta patří mezi dominantní hráče na českém online trhu a jen za loňský rok proběhlo přes její platební brány cca 36,8 milionů ecommerce transakcí v celkové hodnotě 32,4 miliard Kč. Možnost využívat při nákupu na internetu metodu odložené platby nově dostane až tisíc provozovatelů e-shopů. Pro ČSOB se jedná o první z kroků inovačního plánu, který má platební bránu připravit na užší propojování digitálního bankovnictví a e-commerce, pro MALL Pay to pak znamená výrazné rozšíření portfolia e-shopů, kde je možné pomocí jejich metody platit za zboží nebo služby.

<div class="Text Text--lg Text--strong">MALL Pay, společný fintech retailové skupiny MALL Group a banky ČSOB, dokončil plnou integraci do platební brány ČSOB. Ta patří mezi dominantní hráče na českém online trhu a jen za loňský rok proběhlo přes její platební brány cca 36,8 milionů ecommerce transakcí v celkové hodnotě 32,4 miliard Kč. Možnost využívat při nákupu na internetu metodu odložené platby nově dostane až tisíc provozovatelů e-shopů. Pro ČSOB se jedná o první z kroků inovačního plánu, který má platební bránu připravit na užší propojování digitálního bankovnictví a e-commerce, pro MALL Pay to pak znamená výrazné rozšíření portfolia e-shopů, kde je možné pomocí jejich metody platit za zboží nebo služby.</div> <div class="Step Step--lg Step--v"></div> <div class="Text Text--lg">Zvolené řešení plné integrace je unikátní v celém regionu a v rámci Evropy ho e-shopům zatím nabízí jen průkopník odložených plateb, švédský fintech Klarna. Aktivace takzvané odloženky v jednotlivých e-shopech neproběhne automaticky, provozovatelům bude v případě zájmu spuštěna na základě uzavření smlouvy s MALL Pay. Celý proces, který v minulých měsících prověřil pilotní test, zabere pouze jednotky dnů. Odpadají tak složité integrační a účetní procesy, které byly jednou z největších bariér při zavádění odložené platby. MALL Pay očekává, že do konce tohoto roku počet nově aktivovaných e-shopů přesáhne stovku a odloženku budou moci využívat stovky tisíc zákazníků.</div> <div class="Step Step--md Step--smaller Step--v"></div> <div class="Text Text--lg">S pomocí odložené platby momentálně nakupují více ženy (a to v poměru 55 ku 45 procentům), které přes MALL Pay zároveň v průběhu měsíce realizují větší množství nákupů. Mírně pak narostl počet uživatelů starších 55 let, kterých je nyní skoro pětina, což potvrzuje domněnku stoupající online gramotnosti i ve starší generaci. Zatímco v první polovině měsíce prosince se v nákupech hodně objevovalo bílé zboží, elektronika nebo potřeby pro domácnost a zahradu, přičemž každý třetí nákup byl nad 1500 korun, nyní se obsah košíku postupně mění především na kosmetiku, módu a dětské zboží v akci a zhruba ¾ všech objednávek se vejdou do tisícovky. Velkým překvapením letošního roku je zájem o celou řadu nových produktů – s odloženou splatností zákazníci začali nakupovat například jízdenky pro cesty po Česku i do zahraničí, ať už pro vlastní potřebu nebo jako dárky.</div> <div class="Step Step--md Step--smaller Step--v"></div> <div class="Text Text--lg"><i>"Majitelům e-shopů se přiblíží možnost využívat jednu z nejefektivnějších a nejrychleji rostoucích platebních možností současnosti. Odložená platba dokáže přinést velké množství nových zákazníků. Výrazným způsobem zvyšuje počet dokončených nákupů a snižuje náklady, její propojení přímo s platební bránou ČSOB pak minimalizuje potřebnou agendu, zjednodušuje integraci i samotný provoz,"</i> uvádí <strong>Adam Kolesa, CEO MALL Pay.</strong></div> <div class="Step Step--md Step--smaller Step--v"></div> <div class="Text Text--lg"><i>"Rozmanitost platebních metod je v současné době pro e-shopy naprosto klíčová. S rozšiřováním cílových skupin a příchodem nových zákazníků do online prostoru musíme hledat nové cesty, jak je kvalitně a rychle obsloužit. Sílu odložené platby v e-commerce navíc známe například ze severských trhů, a i z toho důvodu jsme se rozhodli, že její nasazení do platební brány ČSOB prostřednictvím MALL Pay se stane prioritou. Tím ale v ČSOB nekončíme. Na řadě jsou například srovnávače, které budou nabízet klientům na platební bráně další atraktivní služby,"</i> říká <strong>Michaela Lhotková, ředitelka pro inovace a platební řešení v ČSOB.</strong></div> <div class="Step Step--md Step--smaller Step--v"></div> <div class="Text Text--lg">MALL Pay v letošním roce čeká celá řada dalších zásadních novinek. Kromě dokončení integrace nyní finalizuje proces získání licence platební instituce, která jí umožní nabízet vlastní platební karty a prémiové účty. V kombinaci s větším množstvím zapojených e-shopů se chce stát nejvýznamnějším českým fintechem zaměřeným na mainsteamového zákazníka.</div>

O Skip Pay

Skip Pay je fintech, vlastněný rovným dílem MALL Group a bankou ČSOB. Jeho misí je vytvořit komplexní ekosystém služeb spojených s internetovými platbami. Je jedním z předních poskytovatelů takzvaných BNPL plateb (buy now - pay later), které jsou podle studie Global Payment Report nejrychleji rostoucí platební metodou v regionu. V současnosti je se Skip Pay možné nakupovat takřka na stovce českých e-shopů nebo online služeb, jako je MALL.cz, Vivantis, CZC.cz, Bezrealitky.cz, LeoExpress.cz nebo Patro.cz

Máte další otázky?

Chcete se dozvědět více o tom, jak Skip Pay funguje a jaké máme produkty? Přečtěte si nejčastější dotazy, nebo nám rovnou zavolejte. Rádi vám to povíme.

Časté dotazy