MALL Pay jako první fintech nabízí ověření bankovní identitou. Využily ji dvě třetiny klientů, bariérou zůstává cena

02.03.2021

Loňské Vánoce byly z pohledu využití odložené platby rekordní. Jeden z největších poskytovatelů, platební služba Mallpay, umožnila zdarma desítkám tisíc domácností zaplatit za vánoční nákupy až v polovině ledna. Jak se nyní ukazuje, domácnosti letos dobře odhadly svoje možnosti a i přes výrazně vyšší meziroční útratu dokázaly uhradit závazky včas. Necelý měsíc po uplynutí data splatnosti, kdy dobíhají poslední upomínky, zbývá uhradit jen desítky nákupů.

<strong>Jednoduché přihlášení do banky, potvrzení předání osobních dat. Podpis smlouvy, který by za jiných okolností vyžadoval například cestu kurýra, je během několika vteřin hotový. Tak vypadá v praxi využívání bankovní identity fintechem MALL Pay, jedním z největších českých poskytovatelů odložené platby, který ji svým klientům nabídl v rámci sjednávání nových skipovacích účtů. Výsledky jsou slibné – ověření pomocí banky volí většina klientů napříč všemi cílovými skupinami.</strong>

MALL Pay zavedl ověření pomocí bankovní identity v říjnu loňského roku spolu se spuštěním nových skipovacích účtů. Z 2500 tisíce klientů, kteří si zřídili některý z nových produktů, jich dvě třetiny využily právě možnost ověření pomocí bankovní identity, pouze 34 % volilo jinou cestu, jako například fotografii identifikačního dokladu nebo podpis smlouvy doručené kurýrem.

&nbsp;

Služba funguje jednoduše. V momentě, kdy je třeba nového klienta identifikovat, se propojí pomocí rozhraní s bankou, u které má klient aktivní účet a která má uložené jeho osobní identifikační údaje. Ta mu zobrazí seznam informací, jež bude zpět do MALL Pay předávat, a jakmile je klient odsouhlasí, MALL Pay dostane informaci o úspěšném ověření identity uživatele.

&nbsp;

MALL Pay v současnosti pokrývá většinu velkých bank, která řešení nabízejí. S ohledem na chybějící jednotný systém zvolil cestu samostatného navázání smluvního vztahu, k technickému propojení s bankou používá Bankovní vizitku technického integrátora Wultra. Dostupnost ověření pomocí bankovní identity by se mohla také brzy zlepšit po zapojení dalších subjektů do projektu Bankovní identita.

&nbsp;

Překážkou pro větší využitelnosti ověření je v současnosti především cena ověření – ta se liší banku od banky, ale pohybuje se v řádech stokorun za ověření jednoho uživatele. Právě sloučení různých bank pod jednotnou hlavičku však ceny umožní snížit. Výhodou oproti tomu je rychlost a bezpečnost. Obejít ověření s pomocí bankovní identity by totiž vyžadovalo založení účtu na falešné identifikační údaje nebo získání údajů k vícefaktorovému ověření přihlášení jiného vlastníka účtu.

&nbsp;

<em>“MALL Pay je prvním fintechem, který využívá v praxi ověření pomocí bankovní identity u většího množství bank. Zkušenosti prvních měsíců jasně ukazují, že je to vhodná cesta i pro běžné české zákazníky. Pro nás je to jedno z klíčových rozšíření, které přináší klientům ještě větší pohodlí a také rozšiřuje zabezpečení služby,</em>” zmiňuje <strong>Adam Kolesa, CEO MALL Pay</strong>. <em>“Do budoucna si dovedeme představit také další zjednodušení – například předávání historie transakci k ověření příjmu klientů nebo automatickou aktualizaci osobních údajů na základě změn v bankovním systému.”</em>

O Skip Pay

Skip Pay je fintech, vlastněný rovným dílem MALL Group a bankou ČSOB. Jeho misí je vytvořit komplexní ekosystém služeb spojených s internetovými platbami. Je jedním z předních poskytovatelů takzvaných BNPL plateb (buy now - pay later), které jsou podle studie Global Payment Report nejrychleji rostoucí platební metodou v regionu. V současnosti je se Skip Pay možné nakupovat takřka na stovce českých e-shopů nebo online služeb, jako je MALL.cz, Vivantis, CZC.cz, Bezrealitky.cz, LeoExpress.cz nebo Patro.cz

Máte další otázky?

Chcete se dozvědět více o tom, jak Skip Pay funguje a jaké máme produkty? Přečtěte si nejčastější dotazy, nebo nám rovnou zavolejte. Rádi vám to povíme.

Časté dotazy