• Účty
  • Kde nakupovat
  • Pro e-shopy
  • Kontakty

Revoluce v poplatcích za odloženou platbu: MALL Pay bude levnější než platba kartou, nabídne paušální sazbu 0,5 %

13. září 2021

Nejvýhodnější metoda pro platbu online, a to jak pro zákazníka, tak obchodníka. S touto propozicí chce být stále více spojován fintech Mallpay, jeden z hlavních českých poskytovatelů takzvané odložené platby. Nově nabízí obchodníkům jednotný transakční poplatek ve výši 0,5 % a stává se tak jedou nejvýhodnějších plateb v e-commerce.

 

S ohledem na to, že u běžných platebních karet se transakční poplatek pohybuje ve výši kolem jednoho procenta, bude pro obchodníka platba s Mallpay v naprosté většině případů výhodnější, než platba kartou. Srovnatelná zároveň bude s poplatky u většiny platebních bran.

“Stáváme se tak na transakčních poplatcích v 90 % nejvýhodnější platební metodou v online. A to nezmiňuji nulové náklady na zřízení i provoz naší odložené platby,” zmiňuje Jan Bruder, obchodní ředitel Mallpay. “V Mallpay jsme si navíc vždy zakládali na tom, že jsme transparentní a naše služba pro provozovatele maximálně jednoduchá. Sjednocení poplatkové politiky je dalším krokem, jak toto vnímání ještě prohloubit.”

 

Česko se tak stává zajímavou anomálií. Zatímco v zahraničí BNPL služby neváhají nabízet transakční poplatek v rozmezí od 2 do 8 % na pokrytí svých rizik, zde budou díky Mallpay patřit BNPL platby k těm nejlevnějším.

“V zahraničí neexistuje taková regulace trhu a BNPL služeb, vysokým transakčním poplatkem tedy pokrývají svá rizika,” vysvětluje Bruder. “To samozřejmě musíme dělat i my, ale vzhledem velice férově nastavenému skóringu si můžeme dovolit jít níže než karetní společnosti. A féroví chceme být i k obchodníkům.”

 

Mallpay se ostatně netají tím, že chce pro provozovatele e-shopů před letošními Vánoci připravit mix výhod, který se neodmítá. A je připraven onboardovat desítky nových e-shopů každý týden. Kromě cenové politiky může konkurovat především jednoduchou integrací do naprosté většiny majoritních řešení, marketingovou podporou, zviditelněním e-shopu nebo loajální komunitou, která díky využívání odložené platby prokazatelně nakupuje častěji a více.

Odložená platba sice v Česku stále ještě nemá tak důležité postavení, jako je tomu ve světě, situace se však rychle mění. Podle e-commerce expertů by její využití v letošním roce mohlo stoupnout o více než třetinu, platit s ní bude na Vánoce poprvé možné zhruba v každém čtvrtém online obchodě.

O mallpay
mallpay je fintech, vlastněný bankou ČSOB. Jeho misí je vytvořit komplexní ekosystém služeb spojených s internetovými platbami. Je jedním z předních poskytovatelů takzvaných BNPL plateb (buy now - pay later), které jsou podle studie Global Payment Report nejrychleji rostoucí platební metodou v regionu. V současnosti je s mallpay možné nakupovat takřka na 9000 českých e-shopů nebo online službách, jako jsou MALL.CZ, Vivantis, CZC.cz, Slevomat, Qerko, Ticketportal.cz, LeoExpress.cz, Patro.cz a další.

Ke stažení