Většina Čechů plánuje za dárky utratit méně než loni, polovina uvítá možnost zaplatit až po Vánocích. Mallpay jim to umožní i při nákupu v kamenných obchodech

23.11.2021

O letošních Vánocích plánujeme poprvé po dlouhé době utratit za dárky méně, než předchozí rok. A to průměrně 12,5 tisíce korun. Důvodem je strach z neočekávaných výdajů v závěru roku. Zhruba polovina Čechů by zároveň letos uvítala možnost platit za dárky až po Vánocích. Vychází to z průzkumu, který na vzorku 500 respondentů realizoval fintech Mallpay.

<p style="margin: 12.0pt 0cm 0cm 0cm;"><b><span style="font-size: 11.0pt; font-family: 'Arial',sans-serif; color: black;">O letošních Vánocích plánujeme poprvé po dlouhé době utratit za dárky méně, než předchozí rok. A to průměrně 12,5 tisíce korun. Důvodem je strach z neočekávaných výdajů v závěru roku. Zhruba polovina Čechů by zároveň letos uvítala možnost platit za dárky až po Vánocích. Vychází to z průzkumu, který na vzorku 500 respondentů realizoval fintech Mallpay.</span></b></p> <p style="margin: 12.0pt 0cm 0cm 0cm;"><span style="font-size: 11.0pt; font-family: 'Arial',sans-serif; color: black;">Možnost zaplatit za dárky až po Vánocích by uvítalo 51 % lidí – to je nejvíce od doby, kdy tento parametr Mallpay sleduje. 23 % z nich zmiňuje, že tuto možnost skutečně využije. Skoro 62 % dotázaných si pak myslí, že by e-shopy měly tuto možnost zdarma nabízet jako standardní součást svých služeb.</span></p> <p style="margin: 12.0pt 0cm 0cm 0cm;"><span style="font-size: 11.0pt; font-family: 'Arial',sans-serif; color: black;">Mezi hlavními důvody volby odložené platby Češi uvádějí z 61 % strach z neočekávaných výdajů spojených s růstem cen a nákladů na bydlení na konci roku, ve 45 % zmiňují čekání na výplatu a vánoční prémie. Stejné množství - 42 % chce využívat nákup zboží v akci, přestože nemá výplatu ještě na účtě, 39 % ocení možnost vrátit nevhodné dárky, aniž by za ně bylo nutné platit dopředu.</span></p> <p style="margin: 12.0pt 0cm 0cm 0cm;"><span style="font-size: 11.0pt; font-family: 'Arial',sans-serif; color: black;">Ostatně strach z neočekávaných výdajů se letos propíše i do chuti utrácet. Z průzkumu vyplynulo, že lidé letos za dárky – pravděpodobně po dlouhých letech – plánují utratit méně, než tomu bylo loni. Podle Mallpay se naprostá většina oslovených chce vejít do 12,5 tisíce korun, což je asi o 1500 méně než v předchozím roce. Alespoň 20 000 korun za dárky utratí asi 9 % lidí, 6 % dotázaných očekává útratu nad 30 000 korun.</span></p> <p style="margin: 12.0pt 0cm 0cm 0cm;"><i><span style="font-size: 11.0pt; font-family: 'Arial',sans-serif; color: black;">„Rozpočty českých domácností budu letos napnuté nejvíce za poslední roky – rostoucí ceny potravin, nákladů na bydlení i energií zvyšují riziko nenadálých výdajů. A jak je zřejmé, už teď začínají být Češi v plánování vánočních útrat opatrní,“</span></i><span style="font-size: 11.0pt; font-family: 'Arial',sans-serif; color: black;"> zmiňuje <b>Adam Kolesa, CEO Mallpay.</b> <i>„O to více ocení, když si budou moci například platby za dárky rozložit do několika měsíců. Hledají však bezpečné a bezplatné cesty bez rizika zadlužení se. A k tomu je ideální právě odložená platba.“</i></span></p> <p style="margin: 12.0pt 0cm 0cm 0cm;"><b><span style="font-size: 11.0pt; font-family: 'Arial',sans-serif; color: #4472c4;">Mallpay umožní odložit platbu k lednové výplatě, k dárkům přidá i prodlouženou záruku a pojištění zdarma</span></b></p> <p style="margin: 12.0pt 0cm 0cm 0cm;"><span style="font-size: 11.0pt; font-family: 'Arial',sans-serif; color: black;">Mallpay i letos přichází s možností odložit zdarma platbu za dárky až na 20. leden roku 2022. Získají ji všichni noví zákazníci s ověřeným účtem Plus. Prodloužení splatnosti je zdarma a vztahuje se na všechny nákupy provedené od listopadu – ať už zaplacené online pomocí platební metody Mallpay nebo uhrazené pomocí platební Mallpay karty v běžném obchodě. Více informací najdete </span><a href="https://mallpay.cz/zaplatim-po-vanocich"><span style="font-size: 11.0pt; font-family: 'Arial',sans-serif; color: #1155cc;">zde</span></a><span style="font-size: 11.0pt; font-family: 'Arial',sans-serif; color: black;">.</span></p> <p style="margin: 12.0pt 0cm 0cm 0cm;"><i><span style="font-size: 11.0pt; font-family: 'Arial',sans-serif; color: black;">„Kromě prodloužené splatnosti navíc majitelé Mallpay karty dostanou ke každému nakoupenému dárku automaticky tříletou prodlouženou záruku a pojištění proti krádeži nebo rozbití. Tedy benefity, které e-shopy běžně nabízí i za několik tisíc korun,“ </span></i><span style="font-size: 11.0pt; font-family: 'Arial',sans-serif; color: black;">vysvětluje <b>Kolesa.</b></span></p> <p style="margin: 12.0pt 0cm 0cm 0cm;"><span style="font-size: 11.0pt; font-family: 'Arial',sans-serif; color: black;">Prodloužená splatnost vánočních dárků při platbě s pomocí Mallpay je však výhodná i pro samotné e-shopy, které by zákazníkům jinak podobnou nabídku dát nedokázaly. Znamená to pro ně větší důvěru, a tím i vyšší útratu ze strany zákazníků. Díky tomu, že Mallpay je nejrozšířenější poskytovatel odložených plateb v Česku, má tuto možnost poprvé šanci nabídnout skoro 9 000 internetových obchodů všech velikostí. Nové partnery dokáže Mallpay připojit do 24 hodin.</span></p> <p style="margin: 12.0pt 0cm 0cm 0cm;"><b><span style="font-size: 11.0pt; font-family: 'Arial',sans-serif; color: #4472c4;">Odložená platba nadále na vzestupu</span></b></p> <p style="margin: 12.0pt 0cm 0cm 0cm;"><span style="font-size: 11.0pt; font-family: 'Arial',sans-serif; color: black;">Kolesa očekává, že posun splatnosti na leden letos využije asi čtyřikrát více klientů. Celkem by se tak mohla podílet asi na 3 % - 4 % všech vánočních nákupů. Jen Mallpay využívá k placení zhruba 100 tisíc Čechů, pro které je platba až po doručení zboží alternativou dobírky.</span></p> <p style="margin: 12.0pt 0cm 0cm 0cm;"><span style="font-size: 11.0pt; font-family: 'Arial',sans-serif; color: black;">MALL Pay je fintech, vlastněný rovným dílem MALL Group a bankou ČSOB. Jeho misí je vytvořit komplexní ekosystém služeb spojených s internetovými platbami. Je jedním z předních poskytovatelů takzvaných BNPL plateb (buy now – pay later), které jsou podle studie Global Payment Report nejrychleji rostoucí platební metodou v regionu. V současnosti je s MALL Pay možné nakupovat takřka na téměř 9 tisících českých e-shopů nebo online služeb, jako je MALL.cz, Vivantis, CZC.cz, Slevomat nebo Patro.cz.</span></p>

O Skip Pay

Skip Pay je fintech, vlastněný rovným dílem MALL Group a bankou ČSOB. Jeho misí je vytvořit komplexní ekosystém služeb spojených s internetovými platbami. Je jedním z předních poskytovatelů takzvaných BNPL plateb (buy now - pay later), které jsou podle studie Global Payment Report nejrychleji rostoucí platební metodou v regionu. V současnosti je se Skip Pay možné nakupovat takřka na stovce českých e-shopů nebo online služeb, jako je MALL.cz, Vivantis, CZC.cz, Bezrealitky.cz, LeoExpress.cz nebo Patro.cz

Máte další otázky?

Chcete se dozvědět více o tom, jak Skip Pay funguje a jaké máme produkty? Přečtěte si nejčastější dotazy, nebo nám rovnou zavolejte. Rádi vám to povíme.

Časté dotazy