Tiskové zprávy

18. února 2020

Odložená platba není půjčka. Spotřebitelé však často tápou, i kvůli dvojímu názvosloví

Odložená platba bývá považována za způsob platby budoucnosti. V současnosti roste nejrychleji ze všech platebních možností – například jen pomocí MALL Pay lidé o letošních Vánocích nakoupili zboží za několik desítek milionů. Růst její popularity však provází celá řada mýtů, neznalost principu služby ze strany spotřebitelů a také zmatky kolem názvosloví. Odložená platba, která se v české e-commerce běžné využívá a která vychází ze zahraničních vzorů, totiž paradoxně funguje podle jiného principu, než jí přisuzuje zákon. Co tedy je takzvaná odloženka, kterou mohou lidé využívat při nákupech na e-shopech?
Přečíst celé
11. února 2020

Jan Bruder se stal novým obchodním ředitelem fintechu MALL Pay

Na pozici obchodního ředitele fintechu MALL Pay, spadajícího do skupiny MALL Group, nastoupil Jan Bruder. MALL Pay by měl připravit na výraznou expanzi, která službu čeká v letošním roce. Jeho úkolem je významně posílit obchodní tým a připravit a řídit kompletní obchodn
Přečíst celé
4. února 2020

Fintech MALL Pay se plně integroval do platební brány ČSOB, jeho odloženku bude moci využít až tisíc e-shopů

MALL Pay, společný fintech retailové skupiny MALL Group a banky ČSOB, dokončil plnou integraci do platební brány ČSOB. Ta patří mezi dominantní hráče na českém online trhu a jen za loňský rok proběhlo přes její platební brány cca 36,8 milionů ecommerce transakcí v celkové hodnotě 32,4 miliard Kč. Možnost využívat při nákupu na internetu metodu odložené platby nově dostane až tisíc provozovatelů e-shopů. Pro ČSOB se jedná o první z kroků inovačního plánu, který má platební bránu připravit na užší propojování digitálního bankovnictví a e-commerce, pro MALL Pay to pak znamená výrazné rozšíření portfolia e-shopů, kde je možné pomocí jejich metody platit za zboží nebo služby.
Přečíst celé
27. ledna 2020

E-shopy letos opět přijdou o stovky miliard. Obrat jim snižuje i zbytečné lpění na překonaných platebních metodách

Pokud by také letos rostla česká e-commerce setrvalým tempem, dočkáme se na sklonku roku až neuvěřitelné bilance 180 miliard, které na obratu vygenerují české e-shopy. Což je mimo jiné více než dvojnásobná suma oproti stavu před pěti lety. Tento skokový růst má však pro e-commerce scénu i svou stinnou stránku. Stále více e-shopů se ocitá v rizikovém pásmu a letos poprvé by se do problémů mohlo dostat rekordní množství malých a středních hráčů.
Přečíst celé
19. prosince 2019

Vánoční sezóna je v online letos dlouhá a teprve vrcholí, využití odložené platby skokově stouplo na dvojnásobek

Letošní výrazně dlouhá vánoční nákupní špička v online vrcholí a teprve se začíná chýlit ke svému konci. Vyplývá to z údajů platební služby MALL Pay, která umožňuje nakupovat zboží s odloženou splatností. Podle ní objednávky nejvýrazněji vzrostly se třetí adventní nedělí a jejich hodnota a množství se stále drží. Změna s největší pravděpodobností přijde až se závěrem tohoto týdne, teprve pak začne klesat počet i hodnota objednávek a hlavní zájem zákazníků se přesune do kamenných obchodů. Hlavní dárky pro nejbližší rodinu jsou však ve většině případů již nakoupené, zákazníci nyní brouzdají především po slevových akcích a dokupují spíše drobnosti do tisícikoruny za kus. Využití odložené platby MALL Pay stouplo v průběhu špičky na dvojnásobek, meziročně by odloženku mohlo na Vánoce využít třikrát víc lidí než loni.
Přečíst celé
16. prosince 2019

Bezrealitky s MALL Pay zavádí možnost odložené platby, umožní aktivovat služby ihned i bez platební karty

Největší český portál pro prodej a pronájem nemovitostí svépomocí Bezrealitky.cz zahajuje spolupráci s fintechem MALL Pay, jehož platební metodu nově integruje. Umožní tak zákazníkům zaplatit za zvolené služby až po 14 dnech od jejich využití. K aktivaci služeb navíc nebude potřeba platební karta. Portál tak vychází vstříc především opatrným uživatelům, kteří nejsou zvyklí platit kartou online nebo ji vůbec nevlastní, zároveň přináší další metodu pro okamžitou aktivaci placených služeb.
Přečíst celé
28. listopadu 2019

Leo Express rozšířil nabídku o odloženou platbu MALL Pay, cestující za jízdenku zaplatí až za 14 dnů bez koruny navíc

Vlakový a autobusový dopravce Leo Express začal využívat platební službu MALL Pay. Jeho zákazníci tak mají možnost nakupovat jízdenky s platbou odloženou o 14 dní, která je nestojí ani korunu navíc. Zároveň si na svůj účet připíšou 10% cashback z ceny jízdného. Lidé mohou novou službu využít už při nákupu jízdenek na adventní zájezdy a vánoční cesty.
Přečíst celé
11. listopadu 2019

MALL Pay slaví rok na trhu, vyrostl o 500 % 

Platební služba MALL Pay ze skupiny MALL Group slaví první rok na trhu. V jeho průběhu zaznamenala prudký růst – celkově oslovila více než 70 000 zákazníků a za posledních dvanáct měsíců narostla v počtu transakcí o 500 %.  Podařilo se jí dokončit vstup strategického partnera v podobě ČSOB a chystá se na představení celé řady novinek včetně vlastní platební karty. V příštím roce cílí až na 100 000 aktivních zákazníků a stovku partnerů. 
Přečíst celé
5. listopadu 2019

MALL Pay prodlouží dobu splatnosti a umožní zaplatit za dárky až v lednu, vyjde tak vstříc zákazníkům i e-shopům

Služba MALL Pay ze skupiny MALL Group, která zákazníkům e-shopů umožňuje odložit platbu za zboží, prodlouží všem zákazníkům před vánočními svátky dobu splatnosti. Dárky nakoupené v listopadu a prosinci bude možné hromadně uhradit až v novém roce. Zákazníky o tom bude informovat kampaň „Nakupte teď, plaťte až po Vánocích“. Služba tak chce e-shopům i zákazníkům maximálně zjednodušit vracení nevhodných dárků a vyjít vstříc těm, kteří se při nákupech bojí v e-shopu platit pomocí své platební karty.
Přečíst celé
30. října 2019

Roste obliba odložené platby, k vánočním nákupům ji letos využije rekordní množství lidí

Odložená platba – tedy možnost nakoupit zboží a zaplatit za něj až po jeho rozbalení – se stává mezi zákazníky českých e-shopů stále využívanějším platebním nástrojem. Především o letošních vánočních nákupech by ji podle služby MALL Pay, která odloženou platbu nabízí, mohlo využít až třikrát více zákazníků než loni. Průměrná výše nákupu by se mohla zvýšit až na 1 700 Kč.  Odložená platba se tak stává nejrychleji rostoucí platební metodou, a to především na úkor dobírky. E-shopy láká rychlým vyplacením peněz od zákazníka a skutečností, že má oproti některým jiným platbám až o 20–30 % vyšší konverzi.
Přečíst celé
21. října 2019

MALL Pay s novou aplikací reaguje na zvyšující se zájem o odloženou platbu

Platební služba MALL Pay představila novou mobilní aplikaci. Výrazným způsobem zjednodušuje kontrolu zakoupeného zboží, zrychluje a usnadňuje platby nebo práci s věrnostními body. MALL Pay reaguje na zvyšující se oblibu odložené platby, která je momentálně nejrychleji rostoucí platební metodou. Většina uživatelských přístupů do uživatelské MALL Pay zóny navíc již dnes probíhá přes mobilní zařízení.
Přečíst celé
30. září 2019

E-shopy hledají cesty, jak si na Vánoce zajistit růst. Oddělují platbu od dopravy a hledají náhradu za dobírku

Vánoční sezona tradičně tvoří asi ⅓ obratu českých e-shopů. V letošním roce by si tak v posledních měsících roku měly rozdělit skoro 54 miliard korun. Bude však pokračovat trend minulých let, tedy posilování největších hráčů a naopak snižování profitability malých a středních e-shopů vinou stále nižších marží. Provozovatelé e-shopů proto hledají alternativní cesty, jak minimalizovat náklady na objednávku a zajistit pozitivní cashflow.
Přečíst celé
12. září 2019

Silné ověření platících uživatelů v přechodném období. Mohou si e-shopy před sezonou oddechnout?

Silnější ověřování uživatele při online bankovních transakcích (SCA), jak ho definuje směrnice EU PSD2, dostane náhradní lhůtu na své zavedení. Původní termín 14. září, od kterého měly všechny banky závazně prověřovat, zda online platbu provádí skutečně oprávněná osoba, díky tomu vstupuje do přechodného období se zatím neurčitou lhůtou, kdy začne platit definitivně pro všechny. A to kvůli nepřipravenosti bank jako takových, které měly (jak komentuje ČNB) na implementaci nařízení málo času. Spolu s bankami si tak pravděpodobně oddechly také e-shopy, pro které byl zásah do platebních procesů před samotnou sezonou strašákem. Jen je otázka, na jak dlouho, dopadům se totiž nevyhne žádný z nich.
Přečíst celé
11. dubna 2019

Mall Group a ČSOB spouští revoluční spolupráci v e-commerce

Mall Group a skupina ČSOB vytvářejí společný podnik pod názvem Mall Pay. Svým podpisem to potvrdili generální ředitel a předseda představenstva ČSOB John Hollows a Jakub Havrlant, CEO a spolumajitel Mall Group. Společný podnik má na strmě rostoucím trhu e-commerce uspokojit komplexní potřeby stále náročnějších zákazníků. Mall Pay již nyní nabízí odloženou platbu při online nakupování a po vstupu ČSOB bude v nákupním košíku postupně nabízet zákazníkům e-shopů financování, pojištění a investice. ČSOB bude služby Mall Pay integrovat do své platební brány.
Přečíst celé